7 Aralık 2012 Cuma

NEFİS PANCAKE



Yaz tatillerinde gittiğim otellerde en sevdiğim şey kahvaltı üstüne pancake keyfidir. Siz de benim gibi misiniz bilmiyorum ama ben bayılırım. Kahvaltıda mutlaka pancake e midemde yer ayırırım. Tabi ki pancake i kankası nutelladan ayırmak da olmaz. Nutellayı pancake in üzerine örtüp sarıp sarmalamak, sonra midede uyutmak en güzelidirJ



Tam bir pancake bağımlısı olduğum için yıllar önce bir otelin aşçısından tarif almıştım. Bu tarifteki ölçüleri sizin için minimalize ettim. Tarifi yıllar önce alsam da bu benim ilk denemem. Dayanamam sürekli yerim diye, hiç denememiştimJ Denedim ve tarif güzel sonuç verdi. Kahvaltıdan sonra ev halkı tarafından kapışıldı. Hafta sonu siz de deneyin. Pişman olmayacaksınız…
MALZEMELER:
5 yumurta
80 gr toz şeker
200 ml(1 su bardağı) süt
200 gr un
1,5 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

YAPILIŞI:
1. Yumurta ve şeker iyice köpürünceye kadar çırpılır. İçerisine süt eklenir.
2. Hazırlanan karışıma diğer malzemeler de eklenir ve kek hamurundan cıvık bir hamur elde edilir.
3. Hazırlanan hamur 20 dk. buzdolabında bekletilir.
4. Süre sonunda az miktarda sıvı yağ sürülmüş tava iyice kızdırılır. Küçük bir kepçe yardımıyla tavaya daire şeklinde dökülen pancakelerin iki yüzü de pişirilir.
5. Arzuya göre nutella, reçel, bal, kuruyemiş veya meyve ile servis edilir.
NOT: Pancakeleri pişirirken oldukça dikkatli olmak gerekiyor. İyice kabarıp üzerinde baloncuklar oluşmadan diğer yüzünü çevirmeyin. Tabi bu arada ateşi de çok harlı yapmamak gerekiyor. Ateşi çok açarsanız pancakeler hemen yanar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder