10 Mayıs 2012 Perşembe

YÖRESEL BİR LEZZET: KEREBİÇ


Üniversite yıllarımda ailemle güneydoğu turu yapmıştık. Çok da gönüllü gitmememe rağmen oldukça keyifli vakit geçirmiştik. Hayatımda bu kadar güzel yemekler yemedim. Tabi ki annemin yemekleri hariçJ Yemeklerin yanı sıra özellikle Mardin’ in uhrevi havası beni derinden etkilemişti. Bu gezimizdeki duraklardan biri de Gaziantep’ ti. Gaziantep’ in çarşılarından bir sürü alışveriş yapmıştık. Bu alışverişlerden aldığımız bir şey de bu kerebiç kalıbıydı. İlginç, otantik gelmişti ve ben bunu mutlaka kullanırım diyerek anneme aldırmıştım.
Gezi bitip de yaşadığımız kente döndükten bir süre sonra kerebiç tarifleri araştırmaya başladım. Bu arada bir televizyon programında rahmetli Ümit Usta’ nın kerebiç yaptığını gördüm. Evet bu bir işaretti, ben de hemen bu tarifi uygulamalıydım ve uyguladım. Ama o kadar uğraşmama rağmen içerisindeki toz şeker ve irmik kerebici çok sert yapmıştı. Bu yüzden de bir daha bu tarifi yapmamaya karar verdim ve kalıbı yüksek bir rafa kaldırdım.
Yılar sonra Gaziantepli bir komşumuzda annem kerebiç yemiş ve çok beğendiğinden tarifini almış. Ben de yeniden denemek için fırsat bu fırsat dedim. Bu sefer sonuç çok güzel oldu ve sizlerle de paylaşıyorum. Hafif kıtır ve de çok lezzetli bir kurabiye.
Gaziantepliler kerebici yılda bir kez yapar ve yaptıktan sonra kalıbına yağ sürüp temiz bir beze sardıktan sonra bir yıl boyunca kalıba dokunmazlarmış. Bunun sebebini yaptıktan sonra anladım. Çünkü tahta kalıbı yağlamanıza rağmen hamur tahtadan çok zor çıkıyor ve bu işlem sırasında bayağı kol kası çalıştırıyorsunuzJ Benimki klasik bir tahta kalıptı ama sanırım çıkarmanın zorluğundan olsa gerek Gaziantep’ te artık bu yöresel lezzeti plastik kalıplarda yapıyorlarmış. Yaptıktan sonra 1-2 gün kollarım ağrıdı. Bu ağrıda aklıma bir fikir getirdi. Tahta kalıbın içerisine bir buzdolabı poşeti sermek kalıptan çıkarmayı çok kolaylaştırabilir. Bir dahaki sefere böyle deneyeceğim. Bu seferlik kol idmanı yapmış olduğumdan kendimi karlı sayıyorum diyorum ve sizi tarifle baş başa bırakıyorum…
MALZEMELER:
4 yumurta
250 gr margarin veya tereyağı(erimiş, soğutulmuş)
1 çay bardağı sıvıyağ
4 yemek kaşığı pudra şekeri
3 su bardağı un
1 su bardağı irmik
1 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
İç Malzemesi: Ceviz, fındık, fıstık, tarçın, pudra şekeri
Üzeri için: Pudra şekeri
YAPILIŞI:
1. Bütün malzemeler karıştırılarak kulak memesinden biraz sert bir hamur hazırlanır. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparılır. Her bir parçanın içi içli köfte gibi oyulur ve içerisine pudra şekeri ve ceviz karışımı koyularak kapatılır.
2. Hazırlanan toplar az miktar sıvıyağ ile yağlanmış kerebiç kalıbına bastırılır ve çıkarılır. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilen kerebiçler önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
3. Piştikten sonra soğuyan kerebiçlerin üzerine pudra şekeri serpilerek servis edilir.
NOT: 1. Kerebiç hamuru oldukça yağlı bir hamur. Bu yüzden kalıbı her seferinde yağlamayın. Buzdolabı poşetini deneyin.  2. Bu hamurdan 40 civarında kerebiç çıkıyor. Tazeliğini uzun süre koruyan bir kurabiye ama siz saklamayacağım diyorsanız, yarım ölçü yapın.3. Ben içerisine ceviz+Antep fıstığı+pudra şekeri koydum. Siz pudra şekerinin yanı sıra arzu ettiğiniz yemişi koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder