2 Nisan 2012 Pazartesi

SUSAMLI UN HELVASI



Canım acilen tatlı istediğinde çabuk ve lezzetli bir tarif olan un helvası favorimdir. Bu kez susamlı yaptım. Susamlar yerken çıtır çıtır ağzına geldiler, süper oldu. Yalnız aman diyeyim susamları bakır tavada kavurmayın. Susam ısıtıldığında bakırı kalaylıyor(daha doğrusu kalaylıyormuş, ben de bu helvayı hazırlarken öğrendimJ). Susamı bakır tavada kavurdukça bir de baktım ki tava kalaylanmaya, yani parlamaya başladı. E tabi tavadan kopan parçalar da susamın içerisine karıştı. Hal böyle olunca ben de bakır tavadan vazgeçip, başka bir tavada yeniden susam kavurdum. Ama tecrübe oldu, bir şey daha öğrenmiş oldukJ
MALZEMELER:
3 yemek kaşığı tereyağı
4 yemek kaşığı sıvı yağ
¾ su bardağı şeker
½ çay bardağı pekmez
1 su bardağı süt
1 su bardağı un
YAPILIŞI:
1. Susamlar yağsız tavada rengi kahverengiye dönünceye kadar kavrulur.
2. Başka bir tavaya yağlar eklenir ve erimeye bırakılır. Eriyince içerisine un eklenir ve un kendini bırakıncaya kadar kavrulur.
3. Un kavrulunca içerisine susam, şeker ve pekmez eklenir.
4. Sürekli karıştırılarak ağır ağır süt eklenir ve kısık ateşte kısa bir süre pişmeye bırakılır.
5. Hamur kıvamına gelince altı kapatılır ve dinlenmeye bırakılır. Ilıkken kaşıkla şekil verilerek servis edilir.

4 yorum:

  1. Unu da teflon tavada kavurabilir miyiz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Susamı önce kavurup başka bir kaseye alıp, aynı tavada unu kavurabilirsiniz. Ama bakır gibi teflonda çok ısınınca parçacıklar çıkabiliyor. O yüzden döküm, seramik,çelik tava ya da tencere kullanmanızı öneriyorum. Sevgiler...

      Sil
  2. Sevgili arkadaşım, tarifini gördüğüm günden beridir denemek istiyordum. Zira ben un helvasını çok severim. Ancak hep başkalarının yaptıklarını beğeniyordum. Kendi yaptıklarım da bir türlü kıvam tutturamıyordum. Bu akşam tarifini denedim ve başarılı oldum. Helvamdan komşuma da göndermiştim. Az önce aradı o da çok beğenmiş. Ellerine sağlık, tarif için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun canım benim. Beğenmene çok sevindim. Hatta bir şey hoşuna gittiğinde yüzünde oluşan güzel ifade gözümün önüne geldi. Tutturmana da çok sevindim. Çünkü benim gibi her şeyi ölçüsüz yapan bir insan itinayla ölçü oluşturmaya çalışıyor:)))

    YanıtlaSil