10 Nisan 2012 Salı

DOMATESLİ ERİŞTE SALATASI

Daha önce denemeseniz de, marketlerde veya organik ürün satan pazarlarda eriştenin yumurtalı, ıspanaklı veya domatesli çeşitlerini görmüşsünüzdür. İşte ben domateslisini bir kez pilav yapmak için almıştım paketinin yarısını pilav olarak denedim ama sonuç pek iç açıcı olmadı, yapış yapış oldu. Uzun süredir evde bekleyen paketin geri kalanını daha iyi sonuç vereceğini düşünerek salata olarak değerlendirmek istedim. Sonuç gayet iyi pilav olarak yaptığım kısmına acıdım doğrusu :)
Yiyenlere bu kırmızılar ne, bunların hepsi havuç mu dedirtti ayrıca mayonez olmamasına rağmen eriştelerin lezzetinden mayonezli salatalar kadar lezzetli olduğu düşünüldü.
Malzemeler:
Yarım paket domatesli erişte
6-7 adet salatalık turşusu (kornişon)
1 adet rendelenmiş havuç
Tanelenmiş haşlanmış mısır
½ demet dereotu
Yeteri kadar yoğurt
2-3 diş sarımsak
Zeytinyağı
Tuz, pulbiber
Yapılışı:
Bir iki damla zeytinyağı damlatılmış (yapışmaması için) tuzlu kaynayan suda erişteler haşlanır. Haşlanan erişteler bir süzgece alınır ve soğuk suyun altına tutulur. İyicene soğuduktan sonra karıştırma kabına alınan eriştelere önce zeytinyağı, tuz ve sarımsaklı yoğurt eklenir ve iyicene karıştırılır. Sonra diğer malzemeler turşu, havuç, mısır, dereotu ilave edilir bir kez harmanlandıktan sonra afiyetle yenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder