5 Şubat 2013 Salı

EV YAPIMI JELATİNSİZ ŞEKER HAMURU VE BEBEK KURABİYESİ



Daha önce blogumuzdan nefis kekini paylaştığımız iş arkadaşımız, dostumuz, ikizlerini sağ salim kucağına aldı Allah’ a çok şükür. Çok tatlı ve güzel kızlar maşallah ama annelerini de yoruyorlar. Bir an önce büyüsünler, ayaklansınlar. Mutlu, huzurlu ve de en önemlisi sağlıklı bir ömürleri olsun. Anneciklerini hiç üzmesinler inşallahJ
Ben de bu fıstıklara doğum hediyesi kurabiye yapmıştım. Ama bi türlü yayınlama fırsatı bulamamıştım. Sonunda yazabildim. Kurabiye tarifi için daha önce de yayınladığım şeker hamurlu kurabiye tarifimi kullandım. Tarif için tık tık.


Şeker hamuru üzerine duyduğum söylentiler beni şeker hamurundan soğuttuğu için bu sefer kendim yaptım. Aldığım şeker hamurlarında domuz ürünleri olmadığına dair ibare bulunuyordu. Ama Türkiye’ de asla dana jelatini kullanılmadığını, jelibonlarda bile domuz jelatini kullanıldığını duyduğumdan beri şeker hamuru benim için antipatik bir ürün. Bu duyum doğru mu yanlış mı emin değilim ama içime kurt düştü bir kere.
Bu söylentiler beni şeker hamuru yapmaya itti. İlk denemem olmasına rağmen sonuç gayet iyiydi. Kuruyunca ufak tefek çatlamalar oldu. Ama onu da poşetsiz bekletmeme bağladım. Bir dahaki sefere hava aldırmadan bekleteceğim. Bakalım sonuç ne olacak. Yiyenler beğendi. Benim de içim rahat. İçinde ne olduğunu bildiğim bir şey yedirdim insanlaraJ
Kurabiyeleri çok yoğun bir zamanımda yaptığım için fazla resimleyemedim. AffolaJ
Ev Yapımı Jelatisinsiz Şeker Hamuru İçin Malzemeler:
200 gr su
200 gr mısır nişastası
100 gr pudra şekeri
50 gr tereyağı
1-2 damla gıda boyası
YAPILIŞI:
1- Suyun içerisine gıda boyası eklenir. İçerisinde önce pudra şekeri hafifçe eritilir.
2-  İçerisine 100 gr nişasta ve tereyağı eklenir ve tahta bir kaşıkla sürekli karıştırılarak pişirilir.
3-Kaynadıktan sonra iyice soğutulur. 100 gr nişasta daha eklenerek yoğrulur. İstenilen şekilde kullanılır.
NOT: Kurabiyelerin bir kısmını da buradaki glazürle süsledim.

2 yorum:

  1. Merhaba, tarifiniz icin oncelikle tesekkur ederim. Ben de cok istememe ragmen seker hamuru ve gida boyasi kullanamiyorum. Ozellikle kirmizi boyanin bir böcekcikten elde edildigini duyduktan sonra.... (http://m.t24.com.tr/haber/dr-isil-arican-hepimiz-fark-etmeden-yilda-ortalama-yarim-kilo-bocek-yiyoruz/202186)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kırmızı gıda boyası yerine bir iki damla pancar suyu kullanılabilir. Belki çok koyu bir renk vermez ama denemek isterseniz bir alternatif olabilir. Sevgiler...

      Sil