24 Nisan 2012 Salı

İÇLİ KÖFTE POĞAÇA


Bu tarifi “pelinchef”te gördüm ve denedim. Her zamanki gibi ufak tefek farklılıklar yaptımJ Güzel oldu ama oldukça zahmetli. Dar bir zamanda yaptım ve oyma ile doldurma işlemi oldukça oyaladı beni. O kadar zahmete girdikten sonra, gerçek içli köfte yapmadığım için hayıflandım. Daha önce içli köfte yapmayı denememiştim. Bu poğaça içli köfte yapabileceğime inandırması açısından benim içim özel. İçli köftem ileride gösterime girecek. Coming soonJ
MALZEMELER:
Hamur İçin:
125 gr tereyağı yada margarin
½ su bardağı sıvıyağ
½ su bardağı yoğurt
½ paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Bir tatlı kaşığı tuz
İçi İçin:
300 gr yağsız kıyma
İki çorba kaşığı zeytinyağı
2 orta boy soğan
½ çay bardağı bulgur
tuz, karabiber,pulbiber
½ demet ince kıyılmış maydanoz
1 çay bardağı irice dövülmüş ceviz
Üzerine:  1 su bardağı galeta unu
YAPILIŞI:
1.Önce içini hazırlayıp soğutun. Bunu için ince bulgurun üzerine sıcak su gezdirin ve suyu çekip şişmelerini sağlayın.
2. Zeytinyağını tavada eritin. Kıymayı rengi iyice dönünceye kadar ara ara karıştırarak pişirin. Küçük doğranmış soğanları ilave edin ve yumuşayana kadar pişirin. Tuzunu, karabiberini ve pulbiberini de koyup karıştırın. Ocaktan alıp şişen bulguru, cevizi ve maydanozu ilave edip karıştırın ve soğutun.
3. Hamuru hazırlamak için oda sıcaklığındaki tereyağını, sıvıyağı, yoğurdu, tuzu karıştırma kabının içinde elinizle iyice karıştırın. Yavaş yavaş unu ilave edin ve kabartma tozunu da ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru 10 dakika dinlendirin.
4. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayarak yumurta şekli verin. İşaret parmağınızla içini oyarak kenarlarını inceltin. İç malzemeyi içine doldurun ve açık kenarını da birleştirerek içli köfte şekli verin.
5.Her tarafını galeta ununa bulayarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında altın sarısı rengini alıncaya kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder