2 Mayıs 2012 Çarşamba

TAVUKLU MAKARNA SALATASI



Makarna ve yoğurdun dayanılmaz cazibesine güzel bir örnekle karşınızdayım. Bu salata da bir cafede yedikten sonra evde denediğim lezzetlerden biri. Yediğim salata da çok az miktarda mayonez de vardı. Ama benim mayonezle başım hoş olmadığı için bu salatayı mayonezsiz yapıyorum. Tavuğu oldum olası yoğurtla çok yakıştırırım. Bu şekilde de başka bir lezzetli oluyor…
MALZEMELER:
½ paket makarna
300 gr kemiksiz tavuk göğüs ya da but
9-10 adet küp şeklinde doğranmış kornişon turşu
1 kutu mısır konservesi
1 adet büyük boy haşlanmış ve küp şeklinde doğranmış havuç
½ su bardağı konserve ya da haşlanmış bezelye
250-300 gr süzme yoğurt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
YAPILIŞI:
Makarna biraz tuzla haşlanır, haşlanınca süzülerek soğumaya bırakılır. Ayrı bir tavada tavuklar zar şeklinde doğranarak yağsız şekilde kavrulur. Süzme yoğurt yarım çay bardağı suyla çırpılarak biraz inceltilir. Tavuklar ve makarna ılınınca bütün malzemeler karıştırılır. Kırmızı biber ve dereotuyla süslenerek servis edilir.
NOT: Ben hazır garnitürleri kullanmayı sevmediğimden bezelye ve havucu kendim haşladım. Siz arzu ederseniz hazır garnitür kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder