25 Mayıs 2012 Cuma

FIRINDA TARÇINLI PATATES

Patates kızartmasını sevmeyen var mıdır? Ama bu halini pek tadanınız bileniniz yoktur sanırsam. Ben bol yağda patates kızartmayalı uzun zaman oldu artık patatesi fırında kızartıyorum. Bu tarif kızartma kadar lezzetli ve bir o kadarda sağlıklı. Tarçına gelecek olursak beni tanıyanlar bilir ben bir tarçın delisiyim, aromasına bayılıyorum, hiç aklınıza gelmeyecek yerlerde kullanırım tarçını. Sütlü tatlıları,  helvayı tarçınsız yemem. Ama patatese koyma fikri benden çıkmadı, ilk yediğimde bilmeden bayıla bayıla koca bir tabak yemiştim öğrenincede anladım neden bu kadar çok yediğimi.
Malzemeler :
3 adet büyük boy taze patates
1/2  çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz
Yapılışı:
Patatesler bir fırça yardımıyla iyicene yıkanır. Elma dilimi şeklinde kabuklu halde dilimlenir. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde zeytinyağı, tuz ve tarçın ile harmanlanarak tepsiye dizilir. 180’C fırında kızarana ve içleri pişene kadar 40 -45 dakika kadar pişirilir. Sıcakken tüketilir.

1 yorum: