28 Mayıs 2012 Pazartesi

BROWNİ CHEESECAKE


Arkadaşlar, daha doğrusu dostlar insanın hayatında bazen ailesinden bile daha çok yer ediyor. Ailenize anlatamadığınız birçok şeyi onlara anlatabiliyorsunuz. Hele hayatınızda zor bir dönemeçten geçiyorsanız, bu dostlara daha da bir sıkı sarılıyorsunuz. İnsanız, çoğumuz her şey yolunda giderken sahip olduğumuz güzelliklerin maalesef zaman zaman farkına varamıyoruz.
Etrafıma baktığımda şükürler olsun ki çok güzel dostlar biriktirdiğimi görüyorum. Güzel günlerimde yanımda olan, sıkıntılarım da desteklerini dualarını esirgemeyen canımın içi dostlarım var benim. Acaba ne düşünürler, yanlış anlaşılır mıyım vs kaygılarla kendimi kasmadığım, yanlarında tam anlamıyla ben olduğum insanlar. İşte dün bu dostlarımdan en eskileriyle beraberdik. Muhteşem bir sofra vardı ama ben maalesef yemeklerin güzelliği ve sohbete dalmaktan sofranın tamamını çekmeyi unutmuşumL Böreklerden birini çekebildim onu da yayınlayacağım inşallah. Çok güzel bir ortam ve nefis yemekler vardı. Sohbetin güzelliği ise anlatılmaz yaşanır tabi ki… Yemekler ve ambiyansa tam puan veriyorum LütfiyecimJ
Ben de kara bulutların dağılışını ve daha güzel günlerin gelişini kutlamak için bu güzel sofraya browni cheesecake yaparak dahil oldum. Brownisini evde yapacaktım ama bir önceki gün de geç saatlere kadar dışarıda olduğum için yapamadım. Ama tadı çok güzel olmuştu. İlk defa denemiştim ama aldığı tepkiler çok olumluydu.
Tarife geçiyorum ve son olarak şunu söylüyorum:
Kızlar sizi çooook ama çok seviyorum, iyi ki varsınız….
MALZEMELER:
Peynir dolgusu için:
400 gr yörsan taze krema peyniri
100 gr süt kreması
¾ su bardağı şeker
2 yumurta(oda sıcaklığında)
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
Browni için:
200 gr eti browni(bir büyük paket)
2,5 adet eti browni intense
100 gr tereyağı(eritilmiş)
Üzeri için:
 100 gr bitter çikolata, 1 tatlı kaşığı tereyağı, 2 yemek kaşığı zeytinyağı veya hazır herhangi bir çikolata sos
YAPILIŞI:
1. Browniler bir çatal yardımıyla veya rondodan geçirilerek ufalanır, içerisine tereyağı eklenerek hamur haline getirilir. Orta boy kelepçeli kek kabının kenarları yağlanır, ortasına yağlı kağıt yerleştirilir. Hazırlanan browni karışırımı tabana yayılır ve her tarafına gelecek şekilde bastırılır.
2. Peynirli karışım malzemeleri derince bir kaba alınır. Yumurtalar tek tek ilave edilir. Homojen bir hale gelince kabarcık oluşmasını engellemek için çırpma işlemi bırakılır.
3. Peynirli karışım browninin üzerine dökülür. Kap kenarlarından tutularak hafifçe sallanır ve kabarcıklar varsa yok olması sağlanır. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
4. 15 dk civarında fırını hiç açmayın. Sonra kaba hafifçe dokunun. Eşer kenarları oynamıyorsa, ortası oynuyorsa pişmiş demektir. Ortadaki yumuşak kısım bekledikçe sertleşecektir.
5. Pişen cheesecake i bir saat boyunca fırında bekletin. Bu da çatlamasını engeller. Sonra 2 saat de oda sıcaklığında bekletin.
5. Üzerine yağ ve çikolatayı benmari usulü eriterek oluşturduğumuz sosu ya da hazır bir çikolata sosunu ekleyip bir gece buzdolabında bekletiyoruz.

2 yorum:

  1. sizden tam not almak bi şeref:)) ama ambiyans bir yana bu cheseecake yediğim en güzel şeydi ogün...

    YanıtlaSil
  2. Afiyetler olsun. Ama benim yediklerim de çok güzeldi arkadaşım, kendine haksızlık etme. Cheesecakei ne zaman istesen yaparım sana canım, bi telefonun yeter:))

    YanıtlaSil