26 Mart 2013 Salı

ARNAVUT CİĞERİ VE SOĞAN SALATASI


Ciğerle aram pek yoktu iki seneye kadar önce tadını sevdim, severek yemeye başladım.Sonrada yapmayı denedim, ilk kez geçen kurban bayramında, memleketten uzak, eşimin çalışarak bizim de evde oğlumla onun nöbet aralarını beklediğimiz bir bayramda bayram havasını yaşamamızı sağlamıştı bu lezzet. Bu kez de diğer bir  çeşidini denedim. "Arnavut Ciğeri" de gayet lezzetli oldu. Tabi yanında olmazsa olmazı soğan salatası ile birlikte.
Malzemeler:
1 kilo dana ciğeri
1 su bardağı un 
Yarım su bardağı galeta unu
Tuz , pulbiber
Kızartmak için sıvıyağ
Soğan salatası için:
2 adet kırmızı soğan
Yarım demet maydanoz
Sumak
Zeytinyağı
Tuz
Yapılışı:
1.Öncelikle ciğerin zarını ve sinirlerini temizlemelisiniz.
2.Küpler halinde doğradığınız ciğerleri un, tuz, pul biber karışımının içine atın ve her tarafını iyicene bulayın. Ciğerlerin üzerindeki fazla unu dökülmesi için bir eleğe koyup sallayarak fazla unu atınız.
3.Derin bir kızartma kabında sıvıyağ kızdırınız. Ciğerleri kızgın yağda 1 dakika boyunca karıştırarak pişirin. Kevgir yardımıyla süzerek servis kabına alın.
4.Soğan salatası için piyazlık doğranmış soğanları sumak, ince kıyılmış maydanoz, zeytinyağı, tuz ile harmanlayarak servis ediniz.


Not: Ben yağı tuzu çok sevmem yemeklerimi yiyenler bilir bu kağıt havluyu da kızartmanın fazla yağını alsın diye sermiştim aldı da yağlı yemek kızartma yiyormuş gibi değildi tavsiye ederim. İçinize sine sine yiyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder