30 Ocak 2012 Pazartesi

HAVUÇLU CEVİZLİ KEK


Issız Adam gösterimdeyken, filmi izleyen çoğu insan eve gelir gelmez havuçlu tarçınlı kek yapmıştır mutlaka. Film gösterimde olduğu tarihlerde altın çağını yaşayan bu kek hiçbir zaman popülerliğini yitirmiyor bence. Küçükken annem yaptığında bayıla bayıla yerdik, şimdi de aynı keyfi alıyoruz. Ben bu kez, şehir dışından gelen kardeşimin özel isteği üzerine bu keki yaptım. Farklı bir deneme yapıp, bu sefer havuçlu tarçınlı keke hiç yağ koymadım ve çok yakıştığını düşündüğüm için biraz da ceviz ekledim. Yağsız olduğu için çok hafif ve lezzetli bir kek oldu.

Malzemeler:
4 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
3 adet küçük boy rendelenmiş havuç
1 su bardağı irice dövülmüş ceviz
1 su bardağından biraz eksik yoğurt
2 su bardağı un
1,5 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yapılışı:
1. Yumurtalar ve şeker, pürüzsüz bir hale gelene kadar mikserle yüksek devirde çırpılır.
2. Yoğurt ve rendelenmiş havuçlar eklenir ve çırpılır.
3.  Un, kabartma tozu ve vanilya elenerek karışıma eklenir ve mikserin ayarı düşürülerek kısa süre çırpılır.
4. Kekin renginin çok kararmaması için, son olarak cevizler ve tarçın eklenerek çırpılır.   
5. Yağlanmış kek kalıbına dökülerek önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dakika kadar pişirilir. (Ben altılı büyük boy muffin kalıbında pişirdim, orta boy kek kalıbında da yapılabilir.)
6. Pişmeye yakın keke kürdan batırılır, kürdanda hamur yoksa kek pişmiş demektir.
7. Pişen kek biraz dinlendirilir ve kalıptan çıkarılarak servis edilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder