30 Ocak 2012 Pazartesi

DOLANGER

Bu tatlıya burma veya sarma tatlısı diyenlerde var. Biz dolanger diyoruz! Daha bir dolambaçlı deyişi!
Tatlının aslı elde açılmış zar gibi yufkalarla yapılıyor. Ama ben henüz (şimdilik!) yufka açmayı öğrenemediğimden hazır yufkayla (yufkayı marketten değil de mahallenizdeki yufkacıdan almanızı tavsiye ediyorum) yapıyorum. Yiyenler bunu beğendi ama elde açılmış yufkayla yapılanın daha bir lezzetli olacağı kesin.
Malzemeler:
6 adet baklavalık yufka
Ceviz (dövülmüş)
250 gr. tereyağı (eritilmiş)
Şerbeti  için:
5,5 su br. su
4,5 su br. şeker
2 damla limon suyu

Yapılışı:
1.Her bir yufka serilerek her yerine dövülmüş ceviz serpilir, oklavaya dolanır büzülerek oklavadan çekilip fırın tepsisine, tepsinin şekline uygun yuvarlanarak yerleştirilir. Üzerine eritilmiş tereyağı gezdirilerek  200’C fırında  üstü kızarana kadar pişirilir.
2.Şerbeti için; şeker, su tencereye ilave edilerek kaynatılır kaynamaya çıkınca 10 dakika orta ateşte kaynatılır, limon suyu ilave edildikten sonra 10 dakikada kısık ateşte kaynatılır.
3.Şerbet soğuk  tatlı sıcakken şerbeti ilave edilerek servise hazır hale getirilir.

3 yorum:

  1. Ben hazır yufkadan yapılan tatlıları sevmiyorum, ama bu çok lezzetli görünüyor, en kısa zamanda tatmak dileğiyle :)) Ellerine sağlık !

    YanıtlaSil
  2. Bence hazır yufka ile yapılan dolanger de çok güzel oluyor bende en yakın zamanda yapcam benimde sizin de eline saglık şimdiden...

    YanıtlaSil
  3. Hazir yufkadan yapılan dolangerde güzel oluyor bende en yakın zamanda deniycem sizinde ellerinize saglik güzel görünüyo.

    YanıtlaSil