22 Şubat 2012 Çarşamba

POFURDAK MUFFİNLER




Muffin yapmaya bayılıyorumJ Hem sunumu güzel hem de yemesi keyifli. Ben muffin yaparken genelde önce sade bir hamur hazırlayıp muffin kaplarına paylaştırıyorum. Sonra da ev halkının veya misafirlerimin beğenisine göre üzerlerine farklı malzemeler ekliyorum. Dileyene üzümlü, dileyene çikolatalı… Herkesin gönlü oluyor. Aslında ben meyvesi, çikolatası bol muffin severim. Ama bu sefer her zamankinin aksine sade sayılabilecek bir muffin yaptım. Çünkü Kıbrıs’ tan gelen kaymak yağını bu tarifte denemek istedim. Sonucu tam olarak görmek için de muffinlere hamur malzemeleri dışında fazla bir şey eklemedim. Muffinlerim adından da belli olduğu gibi pofur pofur oldu. İçlerinde hava delikleri bile vardıJ Kısa zamanda da tüketildiler. Kaymak yağı marketlerde bulunuyor mu bilmiyorum ama siz bunun yerine süt kaymağı da kullanabilirsiniz.  

Malzemeler:
2 yemek kaşığı kaymak yağı(oda sıcaklığında yumuşatılmış)
1 yemek kaşığı tereyağı(oda sıcaklığında yumuşatılmış)
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
½ su bardağı portakal suyu
1 portakal kabuğu rendesi
2 su bardağı un
1/2 su bardağı buğday nişastası
1 paket kabartma tozu
Yapılışı:
1- Kaymak yağı ve tereyağı derin bir kapta şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar mikserle karıştırılır.
2- Daha sonra içerisine sırasıyla yumurtalar ve süt eklenip iyice karıştırılır.
3- Ayrı bir kapta kuru malzemeler(nişasta, un, kabartma tozu) elenerek hazırlanan karışıma yavaş yavaş eklenir.
4- Kuru malzemeler iyice karışınca portakal suyu ve rendesi eklenir ve birkaç saniye çırpılır.
5- Hazırlanan hamur, muffin kaplarına paylaştırılır ve önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder