3 Şubat 2012 Cuma

HAMSİLİ PİLAV

Kardeşimin isteğiyle mutfağımıza giren bu yemek, uzun yıllardır anneciğimin spesiyalleri arasında. Ben de ondan öğrendim. Denemeden önce balık ve pilav yan yana bana garip gelmişti. Ama deneyince fikrimi değiştirdim. Pilavı zeytinyağlı dolma içine benziyor. Ben aslında dolmada kuş üzümünü sevmem. Siz de böyle düşünüyorsanız, pilavı üzümsüz yapmayı tercih edebilirsiniz. Ama bence hiçbir malzemesini çıkarmadan yapın çünkü hepsi farklı bir lezzet katıyor.
Malzemeler:
1 kg. hamsi(ayıklanmış halde alırsanız 750-800 gram)
2 su bardağı pirinç
1/2 çay bardağı sıvı yağ(pilav için)
2 çorba kaşığı sıvı yağ (balıklar için)
2,5-3 su bardağı su
2 orta boy soğan
1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 çorba kaşığı kuşüzümü
yenibahar, kırmızıbiber, kuru nane (birer çay kaşığı)
tuz
1/4 limon suyu

Yapılışı:
1. Pirinçleri ılık, tuzlu ve limonlu suda yarım saat bekletin.
2. Tencereye sıvı yağı alıp küp doğranmış soğanları ve çam fıstıklarını ekleyerek pembeleşene kadar kavurun.
3. Pirinçleri yıkayıp suyunu iyice süzerek ekleyin ve pirinçler şeffaflaşana dek kavurun. 1 tatlı kaşığı limon suyunu, sıcak suyu, kuş üzümünü, naneyi ve tuzunu ekleyin.
4. Ağır ateşte pirinçler suyunu çekene dek pişirip pilavı ateşten alın ve 15-20 dk. demlendirin.
5. Hamsilerin baş kısmını ve kılçıklarını çıkarıp yıkayın.
6. Margarin veya tereyağıyla yağlanmış bir fırın kabına(ben büyük boy yuvarlak borcam kullandım.) balıkların yarısını, balıkların derili kısmı tepsinin yüzeyine değecek ve sırt kısımları hafifçe tepsinin kenarlarına yaslanacak biçimde yerleştirin.


7. Pilavı balıkların üzerine boşaltıp kalan hamsileri pilavın üzerini tamamen örtecek şekilde yan yana ve aralıksız yerleştirin.

8. Üzerlerine fırçayla sıvı yağ sürün. 1/2 su bardağı sıcak suyu tepsinin kenarından boşaltarak, pilavı 200°’de ısıtılmış fırında balıkların üstü kızarıp pembeleşene kadar pişirin. Fırında 15-20 dk. demlendirerek servis yapın.
NOT: Birçok balıkçı hamsiyi ayıklarken kılçığını almıyor. Ayıklanmış hamsi alırsanız, kılçığını da temizlemesini özellikle belirtmeyi unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder