17 Nisan 2014 Perşembe

SUSAMLI KIVRIK ÇUBUKLAR


 
 
Davet sofrasından bir tarif daha sizlerle. Çok ama çok pratik ve de lezzeti olay. İçindeki malzemeler az ve öz. İçindeki malzemeler merak konusu oldu. Çünkü tadı çok orijinal. Yoğurdun verdiği ekşilik, mayhoşluk damakta çok güzel bir tat bırakıyor. Hamuru yoğurduğumda da hamura aşık oldum. Beyaz, yumuşacık. Tuzlu yapmayı sevmeyen bana tuzluyu sevdirdi.

Bence tatlı şeylerin her daim bir gideri vardır. Sonuç çoğunlukla çok kötü olmaz. Ama tuzlu bisküvide iyiyi yakalamak zordur. Bu da gerçekten iyi bir tarif. Hava almayan bir kapta iki haftaya kadar tazeliğini koruyabiliyor. Bu da başka bir artısı. E daha ne diyeyim, deneyin a dostlarJ  

Kıvrık halinin hem görüntüsü hem lezzeti güzel. Ama ben kıvırmakla uğraşamam diyenler için yuvarlayarak da denedim. O da güzel oldu. Ama üşenmeyin kıvırın derim. Kıvrık hali daha kıtır ve sunum olarak daha şık.

MALZEMELER:

250 gr tereyağ(oda sıcaklığında)

250 gr süzme yoğurt

1 paket kabartma tozu

Alabildiği kadar un

Yapılışı:

1. Tüm malzemeler kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğurulur.

2. Hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar koparılır. Un serpilmiş zeminde yarım santim inceliğinde açılır. Uzunluğu bir karış olacak şekilde kenarları kesilerek düzeltilir. Üzerine bol miktarda susam gezdirilir ve elle hafifçe bastırılarak yapıştırılır. Bir parmak genişliğinde  şeritler halinde kesilir. Her bir şerit kıvrılır ve rafya şekli verilir.

3. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında yağlı kağıt serilmiş tepside pişirilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder