10 Nisan 2014 Perşembe

BİSCOTTİ(SELANİK/İSTANBUL GEVREĞİ)



 
 
Ben bir biscotti hayranıyım. Hatta ailecek hastasıyız J Edindiğim bilgilere göre İtalyanca da iki kere pişirilmiş anlamına geliyormuş biscotti. Bu kurabiyenin adını iki kere pişirildiği biscotti koymuş İtalyanlar. Türkiye’ de ise Selanik gevreği, İstanbul gevreği şeklinde isimlendiriliyor. Bu yüzden ben de bildiği tüm isimlerini başlığa yazdım. Bu kıtır kek çayın veya kahvenin mükemmel bir eşlikçisidir. Nasıl yediğinizi ne zaman bittiğini anlamazsınız. Daha önce ünlü bir pastaneden aldığım bu ürünü kendim yapmayı denedim. Yiyenler hazır sandı, demek ki başardımJ
 

 İki tur pişirildiği için nette yapılmasının zor olduğu söyleniyordu. İlk defa denememe rağmen hiç zorlanmadım. Öyle gözde büyütmeye gerek yok. Tarif araştırmalarım sonrasında cafefernando nun biscotti tarifinde karar kıldım. Doğru bir karar olmuş, daha önce yediğim iyi biscottilerin tadını yakaladım. Ben içerisine meyve şekeri ve fındık ekledim. Siz dilediğiniz kuru meyve veya yemişi ekleyebilirsiniz. Uzun süre tazeliğini koruyan bu tarifi önceden yapıp saklayabilirsiniz. Acil misafir geldiğinde lezzetli bir kurtarıcı olur. Afiyet olsun hepinize…
 
 

MALZEMELER:

4 yumurta(1 tanesi üzeri için)

1 su bardağı şeker

60 gr tereyağ(oda sıcaklığında)

½ su bardağı iri çekilmiş fındık

½ su bardağı meyve şekerlemesi

3 su bardağı un

¼ tatlı kaşığı tuz

1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya tozu

 YAPILIŞI:

1. Un, kabartma tozu, tuz ve vanilya elenir ve bir kenarda bekletilir.

2. Tereyağı ve toz şeker tahta kaşık yardımıyla derin bir kapta şeker biraz eriyinceye kadar karıştırılır. 3 yumurta teker teker ilave edilir ve mikserle iyice karıştırılır.

3. Hazırlanan karışıma unlu karışım eklenir. Kekten koyu kurabiyeden biraz cıvık bir hamur elde edilir. Son olarak içerisine fındık ve meyve şekerlemesi eklenir ve kaşıkla karıştırılır.

4. Hamur ikiye ayrılır. Eller iyice unlanan ve hamurun bir parçası 5 cm genişliğinde rulo şekli verilir. Sonra üzerine biraz bastırılır ve düzeltilir.(Bu işlemlerden sonra benimki rulodan çok dikdörtgen prizmaya benziyordu. Bu işlemleri mümkün olduğu kadar hızlı yapın ve mükemmel rulo şekli vermeye uğraşmayın. Pişince şekli güzelleşiyor.)

5. Kalan hamur da bu şekilde hazırlanır. Hamurların üzerlerine çırpılmış yumurta sürülür ve şeker serpilir.

6. Önceden ısıtılmış fırında 20 dk kadar pişirilir. Hamurun her kısmının eşit şekilde pişmesi için pişme süresinin yarısında tepsiyi çevrilir. Fırından çıkarılan rulolar 30 dk ya yakın bekletilerek soğutulur.

7. Soğuyan rulolar ekmek bıçağıyla verev olarak 1-1,5 cm genişliğinde kesilir. Tel ızgaraya yerleştirilir. 150 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dk pişirilir. Soğutulduktan sonra hava almayan bir kapta 1-2 hafta tazeliğini korur.

NOT: Bu tarifte fırında pişirme süreleri çok önemli. Ben uyguladığım tarifte belirtilen sürelerden daha kısa sürelerde pişirdim. Size de kendi pişirme sürelerimi yazdım. Siz de pişme aşamaları esnasında fırının kapağını açmadan sürekli kontrol edin. Önemli olan ilk aşamada üzerinin hafifçe kızarması. İkinci aşamada ise fazlaca kızarmaması ve çok hafif pembeleşmesi. Afiyet olsunJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder