11 Nisan 2013 Perşembe

LİMONLU CHEESECAKE


Ben peynir konusunda seçiciyim. Peynirli birçok şeyi de yemem. Daha doğrusu peynirli ürünlere karşı bir önyargım var. Bu yüzden yıllarca cheesecake yemedim. Benim bu önyargımı Gülcüğüm lor peynirli cheesecake i ile yıkmıştı. İlk defa onun yaptığı cheesecakein tadına baktım ve bayıldım. Sonra ben de denemelere başladım. Bu limonlu cheesecake de o denemeler sonucu ortaya çıktı. Tam bir yaz tatlısı. Benim gibi tatlı-ekşi tatları sevenler için de ideal…
MALZEMELER:
Peynir dolgusu için:
300 gr kahvaltılık sürülebilir lor peyniri
100 gr süt kreması
1 su bardağı şeker
2 yumurta(oda sıcaklığında)
3 yemek kaşığı un
1 limon kabuğu rendesi
Tabanı için:
1,5 paket burçak bisküvi
100 gr tereyağı(eritilmiş)
Limonlu sos için:
 2 su bardağı hazır limonata
½ çay bardağı şeker
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 limon suyu
Üzerine: dilimlenmiş limon parçaları
YAPILIŞI:
1. Bisküviler rondodan geçirilerek ufalanır, içerisine tereyağı eklenerek hamur haline getirilir. Orta boy yuvarlak kelepçeli veya normal kek kabının kenarları yağlanır, ortasına yağlı kağıt yerleştirilir. Hazırlanan karışım tabana yayılır ve her tarafına gelecek şekilde bastırılır.
2. Peynirli karışım malzemeleri derince bir kaba alınır. Yumurtalar tek tek ilave edilir. Homojen bir hale gelince kabarcık oluşmasını engellemek için çırpma işlemi bırakılır.
3. Peynirli karışım bisküvilerin üzerine dökülür. Kap kenarlarından tutularak hafifçe sallanır ve kabarcıklar varsa yok olması sağlanır. Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
4. 15 dk civarında fırını hiç açmayın. Sonra kaba hafifçe dokunun. Eşer kenarları oynamıyorsa, ortası oynuyorsa pişmiş demektir. Ortadaki yumuşak kısım bekledikçe sertleşecektir.
5. Pişen cheesecake i bir saat boyunca fırında bekletin. Bu da çatlamasını engeller. Sonra 2 saat de oda sıcaklığında bekletin.
6. Limonlu sos malzemeleri bir tencereye alınır. Ağır ateşte sürekli karştırılarak pelte kıvamına getirilir. Biraz sıcağı kırılınca ılık cheesecakein üzerine dökülür. Sos katılaşmadan üzerine limon dilimleri yerleştirilir. Soğuyan cheesecake bir gece buzdolabında bekletilir.
NOT: 1-Ben bu sefer kelepçeli kek kalıbında yapmadığım için biraz zorlandım. Kelepçeli kalıplar cheesecake için kesinlikle ideal.
2- Sosunuzun pütürsüz ve de pürüssüz olmasını istiyorsanız cheesecakein üzerine dökünceye kadar karıştırma işlemini asla bırakmamalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder