12 Eylül 2012 Çarşamba

FERAH ÇORBA




Uçakla seyahat ederken dergi okumaya bayılırım. Bu tarifi de o dergilerden birinde görmüştüm. Bu çorba, güneydoğuda “lebeni” adıyla yapılan soğuk mezenin naneli versiyonu. İçerisindeki nane taneleri yoğurtla birleşince müthiş bir ferahlık veriyor. Bu çorbayı diyet yaparken de güvenle yiyebilirsiniz. Yanına biraz protein ve salatayla güzel bir öğün olur. Yazın benim kurtarıcım olan bu yemeği, yazdan kalma bu sıcak günlerde siz de afiyetle deneyin. Sevgiler…

MALZEMELER:

1 su bardağı aşurelik buğday
1/2 su bardağı nohut
500 gr süzme yoğurt
1/2 demet taze nane
Zeytinyağı, tuz, pul biber
Yeteri kadar su


YAPILIŞI:

1. Aşurelik buğday ve nohut bir gece soğuk suda ıslatılır. Daha sonra iyice yumuşayıncaya kadar haşlanır.
2. Nanenin yaprakları ayrılır ve ince ince doğranır.
3. Diğer tarafta süzme yoğurt suyla inceltilerek çorba kıvamına getirilir. İçerisine yarma, nohut, doğranmış nane, tuz eklenir ve iyice karıştırılır.
4. Kaselere paylaştırılan çorbaların üzerine zeytinyağı gezdirilir. Pul biber eklenerek servis edilir.


NOT: Ben diyete uygun tarif verdim. Her kaseye 1 tatlı kaşığı zeytinyağı gezdirdim. Ayrıca zeytinyağı eklemedim. Siz isterseniz yağ miktarını arttırabilirsiniz. Ama bence arttırmayınJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder